تپه باستانی واوان سلام دوستان به یکی دیگه از مطالب تاریخی وبلاگ اسلامشهر آنلاین خوش آمدید. در این مطلب قصد داریم در مورد تپه باستانی واوان صحبت کنیم یکی از آثار تاریخی شهرمون که ثبت میراث فرهنگی هم شده. در مطلب های پیشین در مورد تپه باستانی مافین آباد صحبت کردیم اگه دوست داشتید می تونید روی لینکش کلیک کنید و این مقاله رو هم مطالعه کنید.برای عزیزان غیر اسلامشهری باید بگم که تپه واوان در استان تهران ، شهرستان اسلامشهر ، شهر اسلامشهر و نزدیکی شهرک واوان قرار گرفته . قدمت تپه باستانی واوان ، نشون دهنده این هست که شهر اسلامشهر برخلاف تصور همه ، یکی از شهرهای با اصل و نصب و با قدمت تاریخی هست. ابزار هایی که در حفاری های تپه واوان پیدا شده نشون دهنده این هست که سکونت در اسلامشهر به دوره اشکانیان میرسه. بزارید یه توضیح هم در مورد دوره اشکانیان بدم ، شاید شما هم مثل من تاریخ دوران دبیرستان رو فراموش کرده باشین.

تپه باستانی واوان

سلام دوستان به یکی دیگه از مطالب تاریخی وبلاگ اسلامشهر آنلاین خوش آمدید.
در این مطلب قصد داریم در مورد تپه باستانی واوان صحبت کنیم یکی از آثار تاریخی شهرمون که ثبت میراث فرهنگی هم شده. در مطلب های پیشین در مورد تپه باستانی مافین آباد صحبت کردیم اگه دوست داشتید می تونید روی لینکش کلیک کنید و این مقاله رو هم مطالعه کنید.
برای عزیزان غیر اسلامشهری باید بگم که تپه واوان در استان تهران ، شهرستان اسلامشهر ، شهر اسلامشهر و نزدیکی شهرک واوان قرار گرفته .
قدمت تپه باستانی واوان ، نشون دهنده این هست که شهر اسلامشهر برخلاف تصور همه ، یکی از شهرهای با اصل و نصب و با قدمت تاریخی هست. ابزار هایی که در حفاری های تپه واوان پیدا شده نشون دهنده این هست که سکونت در اسلامشهر به دوره اشکانیان میرسه.
بزارید یه توضیح هم در مورد دوره اشکانیان بدم ، شاید شما هم مثل من تاریخ دوران دبیرستان رو فراموش کرده باشین.

دوره اشکانیان

شاهنشاهی اشکانیان با نام امپراطوری پارت ها هم شناخته میشه. پارت ها با شکست سلوکیان به حکومت رسیدند و حدود ۴۷۰ سال بر ایران حکومت کردند. بنیانگذاری سلسله اشکانیان از سال ۲۴۷ پیش از میلاد شروع شد. این سلسله تا سال ۲۲۴ پس از میلاد ادامه داشت. نژاد اشکانیان آریایی بود. آن ها به زبان فارسی صحبت می کردند. دین و آئین آن ها مزداپرستی بود. اشکانیان در مدت حکومت چند صد ساله خودشون چندین پایتخت عوض کرند . پایتخت اشکانیان ، تیسفون ، هگمتانه ، شوش ، نساء ، ارشاک ، صد دروازه بود. آئین و مرام اشکانی ها بر آئین پهلوانی استوار بود ، آن ها به حسن رفتار و سلوک و قدرت بدنی و جنگ آوری بسیار تاکید می کردند.

چه اشیائی از تپه یافت شده ؟

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ناشناس
    ناشناس ۱۴۰۱-۰۶-۰۷ پاسخ

    اطلاعات ناقص است از قدمت بی خبرید آثار کشف شده تاریخ جهان رو در مورد خط علائمی یا نوشتاری واختراع آن برای ایران عزیز می‌کند چنین مسئله ای تدر تمام جهان اهمیت فوق العاده دارد افسوس نبودکاردانی واطلاع آن به ایران وجهان دنیارو در اشتباهی تاریخی نگه داشته لازم به عزمی ملی وکارشناسان جهانی برجسته داریم تاریکی از افتخارات جهان به سرزمین آریا برگرده

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *