اگر از مردم باصفای اسلامشهر باشید خوب می دانید که خیابان افراسیابی، بازار عمده فروشی کفش در اسلامشهر است. این بازار در دهه اخیر به قدری پیشرفت کرده است که در سطح چند خیابان گسترش یافته است. در ابتدا خیابان افراسیابی پخش کتونی و کفش را در سطح شهر تهران داشت اما رفته رفته بازار هدف آن گسترش پیدا کرد و اکنون می توان که که نه تنها به سراسر ایران بلکه به کشورهای همسایه نیز کفش و کتونی صادر می کند. 

پخش عمده کتونی اسلامشهر کجاست؟

اگر سوال شما هم این است که آدرس عمده فروشان کفش و کتونی اسلامشهر کجاست؟ جواب شما پیش ماست.

اسلامشهر یکی از شهرستان های استان تهران است که در جنوب غربی شهر تهران قرار دارد. اسلامشهر بر سر راه ارتباطی جاده تهران ساوه یا اتوبان آیت الله سعیدی قرار گرفته است. راسته عمده فروشان کفش و کتونی در خیابان افراسیابی واقع در شهرک الله اکبر است. شهرک الله اکبر اسلامشهر در انتهای خیابان ۲۰ متری امام خمینی واقع شده است حکه به راحتی می توانید آن را روی نقشه پیدا کنید. 

آدرس: استان تهران، شهرستان اسلامشهر، بزراگراه آیت الله سعیدی، انتهای خیابان ۲۰ متری امام خمینی، شهرک الله اکبر، خیابان افراسیابی.

آیا خیابان افراسیابی تک فروشی کفش و کتونی دارد؟

بله در خیابان افراسیابی برخی از مغازه ها خورده فروش و یا اصطلاحا تک فروش هستند. برخی دیگر از مغازه های عمده فروشی نیز بر روی درب مغازه های خود کاغذ با نوشته ” تک فروشی داریم” یا ” تک فروشی داریم” را چسبانده اند که می توانید به راحتی از آن ها خرید کنید. بسیاری از مردم اسلامشهر به جای خرید از مغازه های کفش فروشی راسته بازار باغفیض از خیابان افراسیابی خرید می کنند.

مزایای بازار عمده فروشی کفش در اسلامشهر

بازار عمده فروشان کفش اسلامشهر در خیابان افراسیابی مزیت های زیادی را برای اسلامشهر و شهروندان به همراه داشته است که در ادامه به آن می پردازیم. 

کاهش نرخ بیکاری

 کارگاه های تولیدی کفش، برای بسیاری از جوانان اسلامشهری شغل فراهم کرده است و توانسته به کاهش نرخ بیکاری کمک کند. هرچند برخی از کارفرمایان ترجیح می دهند تا از نیروی کار ارزان قیمت مانند کارگران مهاجر افغانستانی استفاده کنند و با پرداخت حقوق کمتر و نپرداختن حق بیمه، محصول تولیدی را ارزان تر روانه بازار کنند اما باز هم کارگاه های کفش توانسته بخشی از نیاز جوانان به کار را پوشش دهد.                                               

کاهش سفرهای درون شهری

همان طور که می دانید کرج و اسلامشهر دو شهر خوابگاهی بزرگ در حاشیه تهران هستند. صبح ها نیروی کار به تهران سرازیر می شوند و شب هنگام به شهرهای خود باز میگردند. وجود کارگاه های کفاشی این فرضت را فراهم کرده است که افراد کارگر جویای کار در شهر خودشان اسلامشهر بتوانند کار کنند و ساعت ها در مسیر های پر ترافیک عمر خود را هدر ندهند.

رونق اقتصادی شهر

ثروت و تولید ثروت هرچقدر در یک منطقه بیشتر باشد با خود رونق اقتصادی به همراه می آورد. رونق اقتصادی باعث پیشرفت شهر شده و در نهایت امکانات رفاهی در آن منطقه بیشتر می شود. هر چقدر بنگا ها تجاری ماننده راسته عمده فروشان کفش خیابان افراسیابی بیشتر باشد. اسلامشهر پیشرفت بیشتری می کند. 

شناخته شدن اسلامشهر

متاسفانه اسلامشهر همیشه سرتیتر اخبار جنایی بوده است. با سرچ کلمه ” اخبار اسلامشهر” در گوگل به عنوان هایی برمی خوریم که جالب نیست. این عنوان ها و اخبار جرم و جنایت هرچند برای شهر ماست و گریزی از آن نیست، اما تمام هویت شهرستان اسلامشهر هم نیست. یکی از مواردی که چهره متفاوتی از اسلامشهر را به مردم ایران معرفی کرده است همین راسته عمده فروشی کفش خیابان افراسیابی است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *