خیابان باغ فیض اسلامشهر یکی از مهم ترین خیابان های شهرستان اسلامشهر است. اکثر مردم اسلامشهر  از این خیابان خرید می کنند، این خیابان نه تنها مورد استقبال مردم بومی اسلامشهر است بلکه مردم چهاردانگه، گلستان و بهارستان هم از کالاهای این خیابان استقبال می کنند در ادامه بیشتر در مورد  راسته بازار باغ فیض اسلامشهر توضیح می دهیم.

ساختار شهری بازار باغ فیض

بازار باغ فیض اسلامشهر، یک راسته بازار تجاری است. راسته بازاری که سرپوشیده نیست و هر مغازه به طور مجزا از سایبان استفاده می کنند. به همین دلیل هم نظم بصری نداشته و همچنین سر در یا تابلو مغازه ها هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند و با سلیقه ی شخصی صاحبان مغازه ها  و فروشگاه ها طراحی و اجرا شده اند. 

اما در مورد ویترین مغازه ها می توان گفت که در چند سال اخیر، مغازه دار های باغ فیض هم به ویترین مغازه ها اهمیت ویژه ای می دهند و شاهد ویترین هایی با طراحی و چیدمان جذاب هستیم. برخی از مغازه دارهای با سلیقه یک قدم جلوتر پیشتر رفته و در مناسبت های مختلف مانند عید نوروز، شب یلدا، ولنتاین و …ویترین خود را متناسب با آن مناسبت دیزاین می کنند. 

در سال های اخیر حرکت های خوبی هم از طرف شهرداری اسلامشهر برای زیباسازی خیابان باغ فیض به عنوان مهم ترین راسته بازار اسلامشهر صورت گرفته است. پیاده محور کردن باغ فیض از 

  •  پیاده محور کردن باغ فیض باعث امنیت مشتریان به ویژه کودکان شده است، زیرا تردد اتومبیل ها محدود شده است.
  • تعبیه صندلی ها موجب شده است تا مشتریان استراحت کنند و مجددا به خرید خود ادامه دهند. 
  • حوض آب و چراغ آرایی سبب زیبایی بصری باغ فیض شده است.
  • از تراکم جمعیت در بخش عابر پیاده کم شده و تردد در باغ فیض برای افراد پیاده اسان شده است. 
  • همه مواردی که در بالا گفتیم علاوه بر منافعی که برای خریداران دارد، باعث افزایش فروش مغازه دار ها هم شده است. زیرا هرچقدر آسایش خریداران فراهم باشد باخیال راحت تر خرید می کنند
  • این طرح در کنار تمام مزایایی که دارد موجب افزایش ترافیک در خیابان زرافشان شده است و مشکلات ساکنان خیابان باغ فیض و زرافشان  را به لحاظ  ترافیکی افزایش داده است.

در باغفیض اسلامشهر چه کالاهایی به فروش می رسد؟

خیابان باغفیض اسلامشهر را می توان بورس پوشاک اسلامشهر دانست زیرا اکثر مغازه های این خیابان در حوزه پوشاک فعالیت دارد. اما در این خیابان علاوه بر پوشاک مغازه های دیگری هم وجود دارند.

طلافروشی های باغفیض

زمانی که وارد این خیابان می شویم در هر دو طرف مغازها های طلافروشی وجود دارد، می توان گفت که تا کوچه اول از هر دو طرف را مغازه های طلافروشی به خود اختصاص داده اند. در دست چپ نیز یک پاساژ قدیمی وجود دارد که به پاساژ طلافروش های باغفیض معروف است. در دست راست خیابان تعدادی مغازه  نقره فروشی هم وجود دارد که در گذشته تعدادشان بیشتر بود، اما حالا طلافروشی ها جای آن ها را گرفته اند. 

مغازه کفش و کیف

بعد از مغازه های طلافروشی در هر دو طرف باغفیض، مغازه های کفش و اسپرت فروشی وجود دارد. اگر دقت کرده باشید مغازه های کفش فروشی اغلب در بر خیابان هستند و کمتر در کوچه ها دیده می شوند. البته کفش و کیف فروشی ها در خیابان باغ فیض پراکنده هستند و بعد از میدان باغ فیض هم دیده می شوند. 

البته به دلیل حضور خیابان افراسیابی، که بورس تولیدی کفش و کتانی اسلامشهر است، برخی از مردم اسلامشهر خرید کفش اسپرت خود را از این خیابان انجام می دهند. 

مانتو و لباس

بیشترین مغازه های اسلامشهر مختص مانتو و انواع پوشاک مردانه و زنانه و بچه گانه است. این مغازه ها تا کوچه ها هم گسترش یافته اند. و پوشاک به روز و متناسب با سلیقه روز را عرضه می کنند به همین دلیل بسیاری از مردم اسلامشهر به ویژه بانوان از مغازه های باغفیض پوشاک خود را تهیه می کنند.

قیمت های باغفیض چطوره؟

از چند جهت میشود قیمت های باغ فیض را تحلیل کرد. اما می خواهیم قیمت های کالا ها در باغفیض را نسبت به تهران مقایسه کنیم. من به عنوان یک شهروند اسلامشهری که هم از باغفیض خرید کردم و هم از جاهایی مثل خیابان ولیعصر به نظرم تفاوت چندانی از لحاظ قیمت در کالاهای مشابه بین پوشاک در باغفیض و تهران وجود ندارد. این در حالی است که قطعا کرایه های مغازه در تهران به مراتب بیشتر از خیابان باغفیض اسلامشهر است. البته این تجربه شخصی من است ممکن است شما نظر دیگری داشته باشید. خوشحال میشیم نظراتتون رو با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *